Call of Duty 2 1.3 Linux szerver telepítése

A Call of Duty első részének és a kiegészítőjét követő nagy sikerek után kérdéses volt, hogy tudnak-e jobbat alkotni a fejlesztők. A kérdésre a válasz, hogy IGEN. A Cod 2 egy nagyon népszerű játék, amit a megjelenés után még több évvel is játszanak a ligákban és a megrendezett LAN-os eseményeken. Most fel fogjuk telepíteni a játékon konzolos módban és beüzemelni mellé a PAM modot.

Ehhez csak sudo jogokra van szükségünk és a Cod2 telepítőlemezére.
Első lépésként hozzunk létre egy könyvtárat ahova telepíteni szeretnénk a játékot.

mkdir /home/felhasználónév/cod2

Helyezzük be a DVD meghajtóba a Call of Duty 2 telepítő DVD-jét és másoljuk át a Setup/Data könyvtárban lévő fájlokat és mappákat:

cp -r /media/cdrom_neve/Setup/Data/* /home/felhasználónév/cod2

Mikor a mappákat felmásoltuk kb 3.5 GB-ot kell foglalnia.
Most töltsük le a Linux szerver fájlokat az alábbi oldalról:

http://www.fileshack.com/file.x/7948/Call+of+Duty+2+Linux+Server+1.3
 

Majd tömörítsük ki:

tar -xvjf cod2-lnxded-1.3-06232006.tar.bz2 -C /home/felhasználónév/cod2_temp/

A kitömörített mappákat és fájlokat másoljuk be abba a mappába, ahova korábban a DVD-ről másoltuk a fájlokat.

cp -r /home/felhasználónév/cod2_temp/* /home/felhasználónév/cod2

Most már akár indíthatjuk is a játékot a következő paranccsal:

sudo ./cod2_lnxded

Ha valami ilyesmit látunk akkor jó:

— Common Initialization Complete ––

Ha az alábbi ilyen hibaüzenetet kapunk:

./cod2_lnxded: error while loading shared libraries: libstdc++.so.5:
cannot open shared object file: No such file or directory

Töltsük le a következő fájlt és csomagoljuk ki a /home/felhasználónév/cod2/lib mappába a tartalmát, majd a következő paranccsal indítsuk a játékot:

sudo LD_LIBRARY_PATH=$LD_LIBRARY_PATH:/home/felhasználónév/cod2/lib/ ./cod2_lnxded

Most csak töltsünk be egy pályát és már tudunk is csatlakozni (Mikor elindítod a játékot pályát még nem tölt be alapból, ezért indítás után be kell tölteni egy pályát):

map mp_leningrad

Az első indítás után a játék létrehozott nekünk a HOME mappánkban egy .callofduty2 könyvtárat. Ide kell bemásolnunk a modokoat (PAM, stb), ha használni szeretnénk. Most a Pam 2.04-es verzióját fogjuk feltenni a szerverünkre.
Első lépésként töltsük le, tömörítsük ki a -t, majd a fájlokat másoljuk be a /home/felhasználónév/.callofduty2/main/ mappába.
A mod összesen 3 fájlt tartalmaz:

z_svr_pam204.iwd
pam.cfg
config_mp_server.cfg

A mod beállításait ezekben a fájlokban lehet megadni.
Most már indíthatjuk is a játékot a szép új moddunkkal (a kliens gépek letöltik majd a fájlokat, ha be van kapcsolva ez az opció):

sudo LD_LIBRARY_PATH=$LD_LIBRARY_PATH:/home/felhasználónév/cod2/lib/ ./cod2_lnxded

vagy így (attól függően, hogy kiírta-e a korábban említett hibaüzenetet):

sudo ./cod2_lnxded

14 thoughts on “Call of Duty 2 1.3 Linux szerver telepítése

  1. Sziasztok!
    Ha feltelepítek egy Linux COD 2 szervert, az egyszerre csak egy játékot tud kiszolgálni, vagy többet is? Tehát ezt úgy értem, hogy egy időben játszhat két csapat két különböző pályán, vagy ehhez két szerver kell?

  2. Szia!
    Egy elindított szerver 1 játék, tehát csak 1 pálya. Ha több szervert akarsz, akkor több szervert kell készíteni. Virtualizációval tudsz erőforrással takarékoskodni.

  3. És ez legális amúgy? Vagy megvan a módja, hogy legális legyen. Tudok olyan netoldalakat, ahol lehet COD, megy egyéb játék szervereket bérelni, de ezért őket nem bűntethetik? Mondjuk gondolom elsősorban eredeti játék kell hozzá, ami mellé aztán a szerver részt telepítem.

  4. Annak nem jártam utána, hogy milyen feltételeknek kell megfelelni, hogy játékhostinggal tudj foglalkozni. Nekem eredetiben volt meg és csak 1 szervert készítettem LAN-ra, így nem is volt ezzel problémám.
    Azért indítottam sudo joggal a játékot, mert valamiért ha simán indítottam, minden bejegyzés után kiírt 2 sor verziószámot és egyéb leírást. Mivel emiatt nem tudtam értelmesen olvasni a konzolt ezt a megoldást választottam. Mivel ezt csak Lan-ra szántam (kisebbekre) így ez nem okozott gondot.

  5. Hi all!
    Nekem egy olyan problémám van, hogy amikor indítanám el a servert,
    tehát amikor $ sudo ./cod2_lnxded et irok neki, akkor a következőt kapom:
    sudo:unable to execute ./cod2_lnxded: Nincs ilyen fájl vagy könytár
    pedíg az $ ls kiírja hogy ott van, de valamiért még se jó.
    THX a helpet előre is.

  6. Bata olvasni ki fog?
    Unable to execute …?
    chmod 0777 ./cod2_lnxded
    Ezután próbáld.

  7. Hi!
    Így is próbáltam amúgy Mv11, nem segített, de köszi.
    Megoldottam amúgy a problémát, leírom hogy mi volt hogy más ne szívjon vele ennyit:
    64bit-es linux server alapból nem kezeli a 32bites futtathatókat(mint ez is itt), és nem szól hogy ez a baj (csak ‘command not found’), tehát egy
    ‘sudo apt-get install ia32-libs’ , megoldja.

  8. Sziasztok!
    Elég spéci kérdés, de hátha tud valaki valami okosat. Szóval az a gondom, hogy ez ugye egy x86-ra lefordított bináris fájl. Nekem viszont ez ARM-re kéne, de forráskód hiányában a cross compile bukta. Esetleg tud valaki ARM-es megoldást erre, vagy neten fent van ennek a forráskódja?

  9. Én ezt az üzenetet kapom:
    root@******/srv/promo-cod2# sudo LD_LIBRARY_PATH=$LD_LIBRARY_PATH:/srv/promo-cod2/lib/ ./cod2_lnxded
    ./cod2_lnxded: error while loading shared libraries: libstdc++.so.5: cannot open shared object file: No such file or dir ectory
    PLS help valaki.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Tartalomjegyzék