Minden amit tudnod kell Xbox Series X vagy S vásárlás előtt (2. rész)

Game Pass

Az előző részben láttuk, hogy a nagy felbontásos játékhoz az Xbox Series X lesz a jó választás. Az Xbox új konzolai a régi játékokat is jobban futtatják, a Microsoft pedig dolgozik az optimalizáláson. Nézzük ezúttal a részleteket. Milyen felbontások támogatottak és milyen új grafikus technológiákkal találkozhatunk az új Xbox-ban?

Felbontás és FPS

Xbox Series X

Az The Xbox Series X a következő felbontásokat támogatja: 4K (2160p), 1440p, 1080p és 720p. Az FPS lehet 60 vagy 120, de bizonyos játékok ezt alacsonyabban megszabhatják (mint például a Just Cause 3). Az Xbox Series S a következőket támogatja: 1440p, 1080p és 720p, az FPS pedig lehet 60 vagy 120Hz. A Series S tehát az alacsonyabb felbontású játékmenetekre van kitalálva. Főleg monitorokhoz, kisebb tévékhez ajánlott, míg a Series X nyugodtan összeköthető egy 4K okostévével is.

A 120Hz-es FPS és frissítési ráta aktiválásához először is olyan kijelzőre vagy tévére lesz szükség, mely képes fogadni ilyen jelet. A Series X-nél a 4K-hoz szükség lesz HDMI 2.1 kompatibilitásra is, ugyanis 4K-ban a stabil adatforgalomhoz a HDMI 2.0 szabvány nem igazán elég. A 4K/120FPS álomhatár természetesen nagyon jól hangzik, de kevés játék támogatja jelenleg ezt a kombót. Nagyon jó hardver és nagyon jól optimalizált grafika kell hozzá, hogy jól működjön.

FreeSync és VRR

Series X

Bizonyos monitorokba és tévékbe bekerült már a VRR, avagy „variable refresh rate” technológia. A lényege, hogy a frissítése rátát valós időben tudja változtatni a monitor annak megfelelően, hogy a forrás mit igényel. Az ilyen tévék csökkentik a frissítési rátájukat annak érdekében, hogy egyesítsék azt a konzoléval. Erre azért van szükség, hogy ne lépjen fel a „screen tearing”, avagy képszakadás jelenség és a játékmenet sima, dinamikus maradjon akkor is, amikor az FPS megzuhan.

A FreeSync tulajdonképpen ugyanez a technológia csak az AMD fejlesztette és igazából felesleges, mióta a VRR elterjedt. Az új Xbox-ok mindenesetre a HDMI VRR-t és az AMD FreeSync-et is támogatják

Quick Resume

Xbox Series X and S

Sok gamer ismeri a kellemetlen helyzetet, amikor valami közbejön és a nem mentett játékmenet elveszik a kilépés miatt. Nos, az új Xbox ezt a problémát végre megoldja a Quick Resume technológia segítségével, mely lehetővé teszi, hogy ugyanott folytassuk a játékot, ahol abbahagytuk. Még akkor is működik, ha kilépünk a játékból. Ezt egyszerűen úgy csinálja, hogy ami éppen a RAM-ban van, azt rátölti a tárhelyre. Ezzel kicsit csökken a kihasználható tárhely, de talán nem olyan nagy probléma.

Az új Xbox-al kapcsolatban van még pár megválaszolatlan kérdés. A következő részben ezeket nézzük meg.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .