Home / teljesítmény / Mely specifikációk számítanak valóban a gaming monitoroknál? (1. rész)

Mely specifikációk számítanak valóban a gaming monitoroknál? (1. rész)

A gamer világ csak egy dolgot szeret jobban a számítógépes játékoknál, ez pedig a megkérdőjelezhetetlen technológia. Sokan olyan kifejezésekkel dobálóznak, mint a G-Sync, 1ms GTG, a 16:9 képarány, HDR, azonban a gamer monitorok esetében melyek azok, melyek valóban számítanak? A monitorok azért érdekesek, mert vizuális élményt nyújtanak, ezt pedig mindenki egy kicsit máshogy dolgozza fel. Ami valakinek bejön, az másnak nem biztos, hogy be fog. Ezt érdemes tehát észben tartani!gaming

Az első fontos paraméter amikor gamer monitort választunk a frissítési ráta, mely megadja, hogy a monitor milyen gyorsan képes váltani a megjelenő képkockákat, pixeleket. Igen, a videó továbbra is csak statikus képkockák tömege, melyek gyorsan követik egymást. Az, hogy ez milyen gyors, azt a frissítési ráta adja meg, mely Hz-ben mérhető. Ha például egy 144 Hz-es monitorunk van, akkor az másodpercenként 144-szer képes a megjelenített tartalmat frissíteni/cserélni. A legtöbb büdzsé gamer monitor 60 Hz-es rátával rendelkezik, de a régebbi átlagos monitorok is ezzel érkeznek. A drágább gamer monitorok azonban jellemzően 120 vagy 144 Hz-es rátával bírnak, ez pedig azt eredményezi, hogy például a megjelenített játékmenet sokkal simább, kevésbé darabos (ha a kártya is bírja).HDR

Vannak olyan technológiák, mint az NVidia G-Sync és az AMD FreeSync. Ezek igazából változtatható frissítési rátát biztosító applikációk, melyet minden gyártó saját maga ad ki a saját videókártyáihoz. Ezek a programok alapvetően a kártya és a monitor között hangolják össze a frissítési rátát. Erre azért van szükség, mert meglehet, hogy egy grafikus kártya több képkockát küld a monitor felé, mint amennyit az meg tud jeleníteni másodpercenként, ez pedig „screen tearing” effektust, avagy képszakadást okoz. Ilyenkor a jelenlegi kép bizonyos részein már a következő képkocka foszlányai találhatók meg és az egész megjelenítés inkonzisztens lesz. Ha érzékenyek vagyunk, akkor fejfájást is okozhat hosszú távon. Sok esetben már a monitorba is beépítik ezeket a technológiákat, így nem kell csak a kártyára bízni a szinkronizációt.jatek

Amikor gaming monitort veszünk, akkor a bemeneti késleltetés (input lag) paramétert sem érdekes elhanyagolni. A bemeneti késleltetés akkor történik, amikor egy képkocka jele megérkezik a monitorhoz, de időbe telik, mire megjelenik. Nem sokba, hiszen pár miliszekundumról van szó, azonban ez a késleltetés mérhető. Ha túl nagy a késleltetés, akkor a valós játékhoz képest le van maradva a kijelzőnk és megeshet, hogy lelőnek minket, mielőtt egyáltalán látnánk az ellenfelet. A következő részben megnézünk még pár fontos paramétert!

Szerző yatoo

Olvastad?

USB4: mi lesz más és miért fontos? (2. rész)

Az előző részben megnéztük, hogy miért jelentőségteljes az USB4 érkezése, és láttuk, hogy az új …

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát Adatkezelési tájékoztató és felhasználási feltételek

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás